MÜŞTERİYİ TANIMA YÖNTEMLERİ

İnsanoğlu ister ama gerçek ihtiyacının farkında olmayabilir. İstanbul’dan Ankara’ya arabayla, trenle, otobüsle ulaşım mümkün iken uçakla gitmek ister. Aslında burada temel ihtiyaç bu iki şehir arasında ulaşımdır. Benzer şekilde; susadıkça gazlı içecek içmek istektir ama biyolojik olarak gerçek ihtiyacımız olan sudur. Günümüzde birçok pazarda gazlı içecek tüketiminin su tüketimine yaklaşması pazarlama yöneticilerinin başarısıdır. “Eğlenmek için, arkadaş buluşmalarına tat katmak için, aile sofralarında mutlu anları paylaşmak için Coca-Cola içilir”; bilinç altımıza verilen mesajlar bunlardır. O sebeptendir ki, mutlu ortamların eşlikçisi bir çok insan için Coca-Cola’dır. Herkes mutlu olmak ister. Siz hiç, bu markanın reklamlarında cenazede ikram edildiğine dair bir mesaj gördünüz mü?

Pazarlamada istek ve ihtiyaçları doğru belirlemek önemlidir.

Leave a Comment

Name*
Email*
Website