Danışmanlık

danışmanlık

Menşei dünyanın neresi olursa olsun, her sektörden kuruluşa marka ve pazarlama
yönetimi danışmanlığı hizmeti veririz. Markalaşma süreçlerini oluşturup,
doğru pazar konumlandırması yaparız. Marka/ürün ile hedef pazarın en optimum
noktada buluşmasını temin ederiz. Kişisel gelişim eğitimleri de bu sürecin
ayrılmaz parçası olduğundan; bu süreçte rol alan tüm kişilerin ihtiyaçlarına
yönelik kişisel gelişim eğitimleri sunarız.

İLETİŞİM

GİRİŞİMCİLİK
DANIŞMANLIĞI

Kısaca; kar etmek amacıyla, risk alarak bir işe yatırım yapan kişiye girişimci denir. Girişimci, yaptığı yatırımla ekonomiye katma değerde bulunur, istihdam sağlar. Girişimcinin en temel özelliği risk alabilmesidir. Algısı açık, çevrede ve dünyada neler olduğunun farkında, fırsatları görebilendir. Her zaman yeniliklere ve yeni fikirlere açıktır. Girişimci çalışkan, kararlı, hedef odaklı, cesur ve kolay pes etmeme özelliklerini de taşır. “Herkes girişimci olabilir mi?” sorusunun yanıtı “hayır” olarak verilebilir. Kimisi de fikir üretemez ama girişimlere emeğiyle katkı sağlar.
Türkiye genç nüfusu, stratejik coğrafik konumu ve gelişmekte olan bir ekonomiye sahip olması özelliklerinden dolayı girişimciler için şahane fırsatlar sunan bir ülkedir.

MÜŞTERİYİ TANIMA
YÖNTEMLERİ

Müşteri ne ister? İhtiyaçları nelerdir?
İnsanoğlu ister ama gerçek ihtiyacının farkında olmayabilir. İstanbul’dan Ankara’ya arabayla, trenle, otobüsle ulaşım mümkün iken uçakla gitmek ister. Aslında burada temel ihtiyaç bu iki şehir arasında ulaşımdır. Benzer şekilde; susadıkça gazlı içecek içmek istektir ama biyolojik olarak gerçek ihtiyacımız olan sudur. Günümüzde birçok pazarda gazlı içecek tüketiminin su tüketimine yaklaşması pazarlama yöneticilerinin başarısıdır. “Eğlenmek için, arkadaş buluşmalarına tat katmak için, aile sofralarında mutlu anları paylaşmak için Coca-Cola içilir”; bilinç altımıza verilen mesajlar bunlardır. O sebeptendir ki, mutlu ortamların eşlikçisi bir çok insan için Coca-Cola’dır. Herkes mutlu olmak ister. Siz hiç, bu markanın reklamlarında cenazede ikram edildiğine dair bir mesaj gördünüz mü?

Pazarlamada istek ve ihtiyaçları doğru belirlemek önemlidir.

SWOT
ANALİZİ

Strengths – Güçlü yönlerimiz
Weaknesses – Zayıf yönlerimiz
Opportunities – Fırsatlar
Threats – Tehditler

Swot analizi, rekabetçi ortamlarda bulunduğumuz durumu belirlemek ve bu duruma göre stratejiler geliştirmek amacıyla yapılır. Güçlü ve zayıf yönler kontrolümüzde olan içsel faktörler iken, fırsatlar ve tehditler dışsal faktörlerdir ve üzerindeki kontrolümüz sınırlıdır. Pazara giren her yeni rakip, ülkedeki ekonomik ve politik durumlar, ilk akla gelebilecek tehdit unsurları olabilirler. Bazen tehdit olarak algılanan bir durum bir fırsat olarak da değerlendirilebilir. Her zaman zayıf yönleri güçlendirmek esastır. Swot analizine, rekabetle güçlü mücadele edebilmek için ihtiyaç vardır. Rakipleri tanımadan swot analizi yapılamaz. Kişi veya kurumun bu analizi yapabilmesi için öncelikle farkındalığının da yüksek olması gerekir.