FÜSUN FESLİ
Gaziantep Anadolu Lisesi’nin ardından İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Ekonometri
bölümünü bitirdi. Amerika’da MIIS-Middlebury Institude of International Studies’de
ESL yaptı. Ardından İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm master’ı
programına katıldı. Üniversite eğitimi süresinde aile şirketlerinde yarı zamanlı çalışarak
iş hayatına başladı.
Üniversite sonrası sırasıyla turizm yatırım şirketi, tatil köyü işletmesinde çalışan Fesli, sonrasında global ithalat yapan kurumsal bir dekorasyon ve mimarlık şirketinin İstanbul şube müdürlüğünü yürüttü. 2000’li yıllarda bilişimin ön planda olacağını öngörerek bu sektöre adım atmaya karar verdi ve büyük bir holding’de işe başladı.
Toplam 7 yıl bilişim sektöründe tecrübelendikten sonra sağlık/kozmetik sektörüne geçiş yaptı. Başlangıçta danışmanlık hizmeti verdiği Amerikan şirketi Obagi’nin 12 yıl Genel Müdürlüğünü yaptı. Sonrasında Obagi ve başka seçkin markaların da Türkiye temsilciliğini yürüten Cognita Medikal Pazarlama Danışmanlık A.Ş.’ni kurdu.
Halen sağlık/kozmetik sektöründe danışmanlık ve pazarlama hizmeti vermeye devam etmekte ve 2003 yılından bu yana aynı zamanda akademisyen olarak da üniversitedeki görevini sürdürmekte, Pazarlama Yönetimi, Uluslararası Pazarlama, Satış Yönetimi, Müşteri Davranış Bilimi, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sağlık ve Hizmet Sektörlerinde Pazarlama Yöntemleri konularında eğitimlerine devam etmektedir.
Cognita’nın kelime anlamı “tecrübeyle öğrenilmiş olan” ve isim annesi kızım Ada Atasoy. Danışmanlığını verdiğim her konu yıllar boyunca tecrübe edilerek öğrenilmiş bilgiler olduğundan, bizim için ismimiz çok anlam ifade ediyor. Kişi ve kuruluşların zor, pahalı ve uzun yoldan tecrübe edecekleri konuları ihtiyaçlarına yönelik olarak tasarlayıp, tabiri yerindeyse “kapsül” olarak vermeye gayret ediyorum. Benim hayattaki misyonumu, “ulaşabildiğim kadar çok insanın hayatına dokunarak faydalı işlerle iz bırakmak” cümlesi çok güzel ifade eder. Bu anlamda; üniversitede ders verdiğim gençlerin hayatına dokunabilmek, onlardan da bir şeyler öğrenebilmek beni çok heyecanlandırıyor.
İş hayatımın yanı sıra ailemle, sevdiklerimle zaman geçirmekten, şarkı söylemekten, seyahat etmekten, sosyal sorumluluk projeleri üretmekten ve destek vermekten ve hayata dair sürekli araştırıp yeni şeyler öğrenmekten müthiş keyif alıyorum. Beni yakından tanıyanlar bana “nöbetçi öğrenci” lakabını yakıştırıyorlar. Sürekli yeni bir şey öğrenmekten ve bu bilgileri paylaşmaktan bıkmıyorum.
En sık karşılaştığım sorulardan birisi bu kadar şeyi zamana nasıl sığdırabildiğim. Yaptığım her işe aşk kattığımdan olsa gerek, yaptığım hiçbir iş bana manevi yük getirmiyor, bilakis hayat enerjimi ve motivasyonumu hep yüksek tutmama yardım ediyor.
Akademiden söz ediyorken, verdiğim derslere de değinmek isterim; Pazarlama Yönetimi, Uluslararası Pazarlama, Satış Yönetimi, Müşteri Davranış Bilimi, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sağlık ve Hizmet Sektörlerinde Pazarlama Yöntemleri. Bu dersleri ağırlıklı İngilizce olarak veriyorum. Dedim ya “nöbetçi öğrenci”yim diye; aldığım sertifikalardan bazıları NLP, Yaşam Koçluğu, EFT /Emotional Freedom Technique Uzmanlığı,Doğru Ve Etkili Konuşma Ve Sunum Teknikleri… Bu arada Milli Eğitim Bakanlığı onaylı Estetisyenlik Sertifikamı da unutmamak lazım. 2 yıldan beri devam ettiğim müzik okulunu da es geçmeyelim; her dilden şarkılar söylediğimiz, şahane bir koronun üyesiyim.
Cgnt Turkey olarak misyonumuz;
- Müşterilerin ihtiyaçları ve taleplerini en yüksek fayda ile buluşturur.
- Pazarın istek ve ihtiyaçlarına yönelik, konusunda en iyiyi hedefleyen dünya markalarını Türkiye pazarı için konumlandırır.
- Menşei dünyanın neresi olursa olsun, her sektörden kuruluşa marka ve pazarlama yönetim danışmanlığı hizmeti verir. Markalaşma süreçlerini oluşturur, doğru pazar konumlandırması yapar. Marka/Ürün ile hedef pazarının en optimum noktada buluşmasını sağlar.
Kişisel gelişim eğitimlerinin de bu sürecin ayrılmaz parçası olduğuna inanır ve bu süreçte rol alan tüm kişilerin ihtiyaçlarına yönelik kişisel gelişim eğitimleri sunar.
Hızın ve değişimin kaçınılmaz olduğu günümüzde müşterilerine rekabet avantajı kazandırarak marka bağlılığı oluşturmak konusunda destek vermenin yanı sıra, çalışanlar için de sadakat ve yüksek motivasyonla çalışılan bir şirket oluşumu sağlar.